010 - 521 15 55 info.cbsdeacker@spectrum-spco.nl

Talent voor taal

Op onze school is taal heel belangrijk. Daar besteden we veel tijd en aandacht aan. Taal en het vermogen tot communiceren zijn immers de basis van onze beschaving.

Wij willen onze leerlingen veel in contact brengen met allerlei aspecten van taal. Dat betekent veel oefenen met schrijven, lezen en praten. Maar niet alleen tijdens de vaste, voorgeschreven uren voor taalontwikkeling, ook tijdens vakken als rekenen en wereldoriëntatie speelt taal een belangrijke rol. In alle lessen en ook tijdens de pauze wordt de leerling zich bewust van de kracht van taal.

Daarnaast hebben we brede schoolactiviteiten rondom boeken en leesplezier. Zo zijn er Engelse lessen van groep 1 t/m 8, activiteiten met de schoolbibliotheek, ‘digi-taal’, schrijvers in de klas en op veel verschillende manieren lezen.

Visie en missie

Wij willen het verschil maken voor alle kinderen en ze goed voorbereiden op het zelfstandig, en met zelfvertrouwen, functioneren in de maatschappij.

Recent nieuws

Blijf op de hoogte van ons recente nieuws over de school, activiteiten en meer.

26 feb 2024

Techniekmiddag

08 jan 2024

Gelukkig nieuwjaar

18 dec 2023

Inzamelactie Voedselbank Lansingerland

Naar nieuwsoverzicht

‘Voor een stevige basis en een hoopvolle toekomst.’

– CBS De Acker

Ervaringen van ouders en leerlingen

We geven graag ouders en leerlingen het woord om de verhalen van De Acker met jou te delen.

‘Op de Acker mag ik zijn wie ik ben.’

Spectrum COBI Lotte 9 jaar

Geïnteresseerd in onze school?

Wij komen graag met je in contact. Maak een afspraak of vraag een rondleiding aan en wij verwelkomen je op De Acker.